ΠΑΠΑΥΕΡΚΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΤΑΣΟΣ ΜΑΡΚΟΥ
ΟΧΙ
grivas55
13767315_10208674866404394_4709351725421905076_o
ΕΛΔΥΚ ΒΡΑΚΑΣ
τασσος παπαδοπουλοσ
ΣΗΜΕΑ ΕΛΗΝΗΚΙ ΠΑΤΡΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Ανδρέας Αρέστη
12522944_10154542566941988_2025522437328010567_n
ΕΥΑΓΟΡΑΣ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΔΗΣ
denksexnw7
12523885_1036625353050441_8338139095597581358_n
Kiriakos-Matsis
greek-flag-wind-part-series-36078593
12573156_1542092732772087_8233553511268743724_n
13692536_1371319412883028_7234027469146013113_n
I SURRENDER EOKA 1955

ΔΔΟ με το σωστό περιεχόμενο! Υπάρχει κι άλλο;

Όταν το ΔΗΚΟ αναφέρεται στη Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία (ΔΔΟ) και προσθέτει «με το σωστό περιεχόμενο», κάποιοι ειρωνεύονται ή χλευάζουν και κάποιοι ερωτούν υπομειδιώντας: «Μα υπάρχει και λάθος περιεχόμενο;».

Βεβαίως υπάρχει! Είναι το περιεχόμενο που δίνει η τουρκική ερμηνεία στους όρους, η οποία «χρησιμοποιεί τους όρους "διζωνική, δικοινοτική" ως επικεφαλίδα για τις θέσεις της και ως περιεχόμενο των όρων απαιτεί τις λεγόμενες "πραγματικότητες των δύο κρατών, δύο λαών, δύο θρησκειών"».Δυστυχώς, με αυτή την ερμηνεία ντύνουν τη ΔΔΟ και οι ηγεσίες του ΔΗΣΑΚΕΛ.

Κατ’ αρχάς, πρέπει να λεχθεί, ότι ΔΔΟ δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο, ώστε να έχουμε πρότυπο, αλλά ούτε και στη νομική επιστήμη υπάρχει ο όρος Διζωνική Ομοσπονδία. Ο όρος αποτελεί υποβολιμαίο εφεύρημα των διαφόρων μεσολαβητών, για να εξυπηρετήσουν τις τουρκικές βλέψεις και με το οποίο, εκόντες-άκοντες, συμβιβαστήκαμε, στη σπουδή μας να καταλήξουμε σε λύση. Οι όροι αυτοί χρησιμοποιούνται και από τα Η.Ε., όμως κανένα Ψήφισμα ή Απόφαση του ΟΗΕ δεν καθορίζει πλήρως το περιεχόμενό τους. Εφόσον, λοιπόν, δεν υπάρχει προκαθορισμένο περιεχόμενο, εναπόκειται στον καθένα να το προσδιορίσει.

Επικαλούμαι τον Τάσσο Παπαδόπουλο, στον οποίο ανήκει η προσθήκη «με το σωστό περιεχόμενο». Γράφει: «Η διζωνικότητα δεν μπορεί να ερμηνευτεί κατά τρόπο που να νομιμοποιεί την εθνική κάθαρση, ούτε να εγκρύπτει την προοπτική της διχοτόμησης και της απόσχισης. Η διζωνική ομοσπονδία έχει την έννοια της ύπαρξης σε αυτήν δύο ισοτίμων ομόσπονδων ενοτήτων, εκάστη από τις οποίες αναπτύσσει την δραστηριότητα που της εκχωρεί η Συνολική Συμφωνία σε μια από της δύο εδαφικές υποδιαιρέσεις της ομοσπονδίας, σεβόμενη πλήρως την ενιαία κυριαρχία και διεθνή προσωπικότητα του Κράτους, την ενιαία ιθαγένεια και την εδαφική ενότητα και ακεραιότητα της Κύπρου, με κατοχυρωμένη την απαγόρευση του διαμελισμού και της απόσχισης ή ένωσης με άλλο κράτος». Αυτή συνοπτικά είναι η «ΔΔΟ με το σωστό περιεχόμενο»!

Η πολιτική ισότητα των δύο κοινοτήτων, όπως αυτή ασαφώς καθορίζεται από τα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Η.Ε., είναι σημαντική για την προστασία της ταυτότητας της κάθε μιας από τις δύο κοινότητες και πρέπει να διασφαλιστεί και όχι να χαρίζεται από τον κάθε άνοα, ωσάν να είναι πατρική κληρονομιά –«δεχόμαστε…, εσείς να είστε πιο ίσοι από εμάς»!

Ο αείμνηστος Κρίτων Τορναρίτης, σε συνέντευξή του στον Αντώνη Μακρίδη, το 1990, έλεγε: «Στην ομοσπονδία τα δύο μέρη, οι δύο κοινότητες, σε ορισμένες πτυχές είναι ισότιμες, αλλά στα περισσότερα η πλειοψηφία είναι εκείνη που καθορίζει το τι θα γίνει. Μιλάμε για πολιτική ισότητα στις ατομικές ελευθερίες, τα ατομικά δικαιώματα. Όσον αφορά όμως την οργάνωση του κράτους, οι Τούρκοι με την πολιτική ισότητα εννοούν να συμμετέχουν εξ ίσου σε όλα τα όργανα του κράτους. Αυτό δεν μπορεί να γίνει. Επίσης, η έννοια των δύο λαών που προβάλλουν οι Τούρκοι, είναι λανθασμένη. Δεν μπορεί να υπάρξει κράτος με δυο λαούς. Για να υπάρξει ένα κράτος απαιτείται μόνιμος λαός σε ορισμένη χώρα, οργανωμένος σε νομικό πρόσωπο, το οποίο νομικό πρόσωπο να ασκεί πολιτική εξουσία εξ ιδίου δικαίου. Όταν οι Τούρκοι μιλούν για δύο λαούς εννοούν την ύπαρξη "κράτους εν κράτει". Μιλώντας για το λαό, θυμούμαι κάτι που είπε ο Αριστοτέλης: "Ο λαός, λέει, είναι ένας και μόνος. Μοιάζει με ποταμό στον οποίο όσα ρεύματα κι αν μπουν μέσα, ο ποταμός παραμένει ένας και ρέει"…».

Όταν το ΔΗΚΟ μιλά για ομοσπονδία, που θα είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εννοεί μια λύση που να συνάδει με το κοινοτικό κεκτημένο, του οποίου η υπεροχή έναντι των όποιων συγκεκριμένων ρυθμίσεων της λύσης, να είναι φανερή και να διασφαλίζεται· όχι να περιορίζεται και να παραβιάζεται.

Αναφέρει ο Τάσσος Παπαδόπουλος:«Η διζωνικότητα και δικοινοτικότητα, ως συμπεφωνημένες αρχές λύσης του Κυπριακού, θα ενσωματωθούν στη Συμφωνία για τη Συνολική Διευθέτηση. Αυτό όμως πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να βρίσκονται σε πλήρη αρμονία με τις αρχές της ελευθερίας, του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του κράτους δικαίου και να αποκλείουν την δι’ επιβολής δημιουργία εθνοτικώς αμιγών περιοχών. Κανένας Κύπριος δεν πρέπει να στερείται το δικαίωμα να διατηρεί και απολαμβάνει ελεύθερα την περιουσία του, ελεύθερα επίσης να διακινείται, να εγκαθίσταται, να εργάζεται…».

Όταν, λοιπόν, εμείς μιλούμε για Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία με το σωστό περιεχόμενο, εννοούμε ένα Κράτος, που να έχει την έννοια δύο σε αυτό ισοτίμων ομόσπονδων ενοτήτων, η κάθε μια από τις οποίες αναπτύσσει τη δραστηριότητα που της εκχωρείται από τη Συνολική Συμφωνία, σε μια από τις δύο εδαφικές περιοχές της μιας Ομοσπονδίας.Σεβόμενεςπλήρως την ενιαία κυριαρχία και διεθνή προσωπικότητα του Κράτους, την ενιαία ιθαγένεια και την εδαφική ενότητα και ακεραιότητα του Κράτους, με παράλληλη κατοχύρωση και απαγόρευση του διαμελισμού και της απόσχισης.

Αυτό είναι το σωστό περιεχόμενο, που το ΔΗΚΟ αποδίδει στη ΔΔΟ. Ο ΔΗΣΥ και το ΑΚΕΛ έχουν να αντιπροτείνουν κάτι άλλο;…




Γιώργος Ηλιάδης

πηγή: https://www.philenews.com/f-me-apopsi/paremvaseis-ston-f/article/1156069/ddo-me-to-sosto-periechomeno-yparchei-ki-allo



FEATURED POSTS

RECENT POSTS

Επί τον Τύπον των Ήλων www.sivitanidis.com

A BLOG BY

ANTONIS C. SIVITANIDIS

M.Sc, B.Sc

© 2016 BY ANTONIS C. SIVITANIDIS

PROUDLY CREATED WITH WIX.COM